PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Pondělí 07.10.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

Šumperk

Informační centrum v Šumperku se představuje.
Z historie:
  • od 3.1. 1999 se otevírá v budově muzea na Hlavní třídě 22 (vchod od kašny u sovy, hlavní vchod do muzea) nové RMIC, které nahradí dosavadní Městské a turistické informační centrum, které sídlilo na Hlavní třídě 12 (vedle divadla)
  • IC mění působiště, ale ne provozovatele, kterým je OVM Šumperk, které převzalo provoz MTIC Šumperk v dubnu 1999 po dohodě s MÚ Šumperk se souhlasem a podporou svého zřizovatele, kterým je OkÚ Šumperk, protože vypršela smlouva s dosavadním soukromým provozovatelem, firmou Londa s.r.o.
  • cílem a záměrem RIC je vybudovat systém, který by informačními aktivitami pokryl celý přirozený region v předhůří Jeseníků jako turisticky vysoce atraktivní oblast
  • záměrem OVM je vybudovat v rámci RIC miniinformační centra na svých dosavadních zařízeních (zámek Velké Losiny, muzeum Zábřeh na Moravě, muzeum Mohelnice, zámek Úsov, Dům Adolfa Kašpara Loštice, zámek Úsov), která by byla schopna poskytovat turisticky zajímavé informace o regionu přímo návštěvníků těchto objektů
  • RIC bude mít za úkol především budovat databázi turisticky zajímavých informací, současně by však měla být budována takovým způsobem aby v maximální míře uspokojila i běžné návštěvníky z města Šumperka, kteří si zvykli chodit do informačního centra pro informace týkající se města, provozu institucí, podnikatelských subjektů apod.)
  • RIC by zároveň mělo koordinovat informační aktivity v regionu, spolupracovat s ostatními IC (IC Staré Město, IC SLL Velké Losiny), spolupracovat s institucemi státní správy a dalšími subjekty, které se na této činnosti chtějí podílet (v současnosti je to především spolupráce s SOŠ cestovního ruchu, v budoucnu spolupráce se Sdružením cestovního ruchu Šumpersko-Jeseníky)
  • RIC by zároveň mělo zajistit zapojení do nadregionální sítě informačních center a komunikovat přes hranice regionu - především s regiony, které s naším okresem tvoří přirozenou oblast turistického zájmu (Jeseníky - okres Jeseník, Bruntál, Opava, Ústí nad Orlicí)
Ze současnosti
  1. v současnosti patří mezi nejdůležitější úkoly RIC naplnit databázi o regionu pravdivými a pokud možno co nejúplnějšími údaji - proto ve spolupráci se školou cestovního ruchu a jeho žáků provádí mapování podnikatelských subjektů a institucí ve městě Šumperk - studenti chodí s dotazníky, které doplňují údaji, které jim příslušné subjekty poskytnou. Prosíme, pokud by to mohlo být zdůrazněno, zároveň to, že se lidé mohou sami hlásit na adrese nebo telefonu RMIC a budou bezplatně zařazeni do databáze.
  2. během prvních měsíců by mělo docházet k naplňování databáze i z hlediska především turisticky zajímavých informací, tak, aby jednotlivá IC mohla poskytovat informační službu přibližně v tomto rozsahu
    • možnosti ubytování
    • kulturní a společenské akce
    • významné památky a místa
    • turistické trasy
    • instituce a podnikatelské subjekty
    • možnosti stravování
    • možnosti koupání
    • sněhové zpravodajství (vleky, sjezdovky, běžecké tratě)
    • vlaková a autobusová spojení
    • prodej map, průvodců, videokazet a publikací o regionu
    • propagační materiály
    • sběrna inzerce PROFIT
  3. je třeba především zdůraznit, že RMIC má nové působiště, telefon však zůstává, stejný jako na předchozím působišti, mění se provozní doba: Po - Pá (Mon, Die-Frei) 8:00-17:00, So (Sat, Sam) 8:00-12:00.
Spojení na IC
REGIONÁLNÍ A MĚSTSKÉ INFORMAČNÍ CENTRUM
Hlavní třída 22, ŠUMPERK, 787 31, Telefon: 0649/214000, E-mail: ovmsumperk@iol.cz, icsumperk@seznam.cz
  • na stejné adrese a ve stejném rozsahu je možno podávat inzerci do časopisu PROFIT
  • - možná by stálo za to se zmínit, že nové RMIC funguje za podpory MÚ Šumperk, které jeho vznik podpořilo finančně a že město jako takové má na provozu IC velký zájem

J. Valenta

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím žádný názor)

Zveřejněno 10.01.2001
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA